dimarts, 20 d’abril del 2010

Sant Jordi segons Subirachs #1


El relleu de Sant Jordi-Teseu a la Generalitat, la gran escultura de Sant Jordi a la Sagrada Família, aquesta porta de Sant Jordi al Palau del Lloctinent que abans allotjava l'Arxiu de la Corona d'Aragó... A Josep Maria Subirachs li agrada el patró de Catalunya com a motiu escultòric i a les nostres institucions els hi va agradar durant molts anys Josep Maria Subirachs com a escultor... La porta es va instal·lar el 1975 a la bonica escala que enfila des del pati del Palau, sembla que abans hi havia una altra escultura de Sant Jordi...

2 comentaris:

Met ha dit...

M'agrada molt Subirachs.
Abans em semblava freda i horroosa, com molt industrial. Però va ser interessar-me per una obra seva que vaig entendre el seu univers i ara em captiva.

Jo no sóc la Mercè ha dit...

A mi també m'agrada Subirachs, sobretot el que de vegades et trobes quan menys te l'esperes, com en aquell edifici de Francesc Macià ara reconvertit en Starbucks on sobreviuen uns relleus seus que fan molt insòlit el lloc... Però crec que li va fer mal el moment d'esdevenir artista "oficial" del país...