dissabte, 8 de maig del 2010

Que podré votar nul al referèndum sobre la Diagonal?


Entre les polèmiques al voltant del referèndum sobre el futur de la Diagonal, no n'he llegit cap que m'aclarís si es podrà votar en blanc (que no seria el mateix que escollir l'opció C) o votar nul, sobretot si, com servidora, has de votar online per ser-te impossible fer-ho físicament. Tot i que els organitzadors de consultes solen menystenir aquests tipus de vots, jo crec que tenen una gran força democràtica. I això que votar nul no deixa de resultar contradictori: de fet, no és una opció activa, sinó que es tracta de "provocar" que els organitzadors invalidin el teu vot per raons ics. Són uns altres els que acaben considerant que el teu vot no és vàlid. Però és l'única manera de fer palès que creus que el teu vot no serveix de res, que consideres que aquella convocatòria té quelcom de farsa o d'inútil, que tens certa sensació que et prenen el pèl, però que tanmateix vols que en quedi constància perquè sí que creus en la participació ciutadana en les decisions sobre el futur de la ciutat... De fet, és vàlid un procés de votació si no hi ha la possibilitat que un vot sigui considerat nul?

PD. Mural de formigó policromat de Josep Maria Subirachs situat en una de les entrades de la parada de Metro de Diagonal L5, 1969.

2 comentaris:

Met ha dit...

Les coses es podrien haver fet millor, però celebro aquets tipus d'iniciatives. Faltaria aclariri que la C és reformar la Diagonal però d'una altra manera i crear l'opció D de deixar-ho igual.
Jo tampoc he pogut votar per intenet, probles informàtics, com sempre, però tinc clar que voto per l'opció A.

M'agrada aquest fris subterrani d'en Subirachs. Podries fer una sèrie amb totes les seves obres. Sabies que a la plaça de Sant Miquel hi ha el mateix fris (o gairebé idèntic)?

Viatger ha dit...

Jo no vaig volguer participar en la costosa enganyifa de fer una consulta per tot lo gran, ara diuen que s'hi han gatsta quasi 4 milions !! Una vergonya! I el resultat , es que estava cantat , s'ho han buscat !!