A principis de segle XX a Barcelona ja s'encaparraven a portar com més turistes millor. Fins i tot va existir una 'Sociedad de Atracción de Forasteros', encarregada de posar la nostra ciutat al mapa de destinacions de vacances dels estrangers. La societat editava també una revista, "Barcelona Atracción", que l'any 1945 celebrava la inauguració del que van batejar com el primer gratacels barceloní. Veient-lo ara, poca gent potser el qualificaria com a tal. No crida l'atenció per la seva alçada aquest edifici que s'enfila per sobre la Plaça Urquinaona, a la cantonada entre Trafalgar i Jonqueres. Tanmateix cal admirar la seva elegància i el seu lleuger aire racionalista. El responsable, el madrileny Luis Rodríguez Soto, el va iniciar abans de la guerra com un dels arquitectes més moderns del moment (alguns del edificis més singulars dels anys trenta a la capital d'Espanya son seus, entre ells alguns antics cinemes) i el va acabar a la posguerra com un dels arquitectes preferits del franquisme. El nom oficial de l'edifici és (era?) Fàbregas però popularment molta gent el coneix per l'Abelux, per la tenda de llums que des de fa dècades ocupa els seus baixos. A Blog de FotosdeBarcelona.com es pot comprovar la patxoca que feia als anys quaranta.
Hola Jaume, suposo que el teu comentari en el fons hauria de sortir al post següent, dedicat a l'estació fantasma de Gaudí, però de tota manera moltes gràcies per enriquir amb més recursos el petit però fascinant món d'estacions i túnels fantasmes sota el subsol de la ciutat.
El títol d'aquest bloc està manllevat d'una campanya duta a terma per la ciutadana Laia Orta el 2007 per reivindicar el paper de Santa Eulàlia com a patrona històrica de Barcelona, rol menystingut per la preponderància de la seva colega, la Verge de la Mercè.
2 comentaris:
Estacions del metro perdudes
http://www.cul-de-sac.es/exploradores-urbanos-los-caminos-ocultos-de-barcelona/2009/01
http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_estaciones.htm
http://perso.wanadoo.es/assotram/bcnmetrolost.htm
http://estacionsfantasmabcn.wordpress.com/
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8150
http://www.racocatala.cat/forum/llegir.php?idf=7&fil=10634
Hola Jaume,
suposo que el teu comentari en el fons hauria de sortir al post següent, dedicat a l'estació fantasma de Gaudí, però de tota manera moltes gràcies per enriquir amb més recursos el petit però fascinant món d'estacions i túnels fantasmes sota el subsol de la ciutat.
Publica un comentari a l'entrada